Zippo autod


Zippo auto

Zippo tulemasinate leiutaja ja Zippo Manufacturing Company asutaja George G. Blaisdell armastas autosid sama palju kui oma maailmakuulsat tuulekindlat tulemasinat. Pärast Zippo uskumatut edu päeale Teist maailmasõda asus ta looma  “tootemobiili”, mis kujutab endast Zippo ikoonilist tulemasinat.

16. juunil 1947 ostis Zippo 1947. aasta Chrysler Sarato 2048 dollari eest. Blaisdell kujutas ette autot, mis nägi välja nagu Zippo tulemasin. Ta palkas Gardner Display Pittsburgh’ist, et kujundada sõiduk, mille katusejoonest kõrgemale ulatuvad elusuurused tulemasinad koos eemaldatavate neoonleekidega. Sõna Zippo oli küljele maalitud 24-karaadise kullaga. Sõiduki ümberkujundamine kaheks kõrguvaks tuulekindlaks tulemasinaks maksis kokku 25 000 dollarit. 40ndate lõpus ja 50ndate alguses sõitis Zippo Car läbi kõik 48 külgneva riigi, osaledes eriüritustel, messidel ja paraadidel. Kahjuks tekkis Zippo Caril modifitseeritud šassii raskuse tõttu sageli rehvide purunemine. Auto saadeti remonti Pittsburghis, Pennsylvanias asuvasse edasimüüjale, kuid probleemide lahendamise eeldatavate kulude tõttu lükati projekt määramata ajaks edasi. Auto jäi ootama oma saatust.

1970ndate alguses läks härra Blaisdell tagasi Pittsburghi, et auto tagasi saada, kuid avastas, et edasimüüja oli lõpetanud tegevuse, jättes autost mitte ühtegi jälge. Tänaseni on algse Zippo auto saatus mõistatuseks jäänud.

1996. aastal ostis Zippo halli 1947. aasta Chrysler New Yorkeri ja alustas teise Zippo auto restaureerimist, et see oleks originaalile sarnane. Kaheksateist kuud hiljem oli see ülesanne lõpule viidud ja selle hind oli umbes 250 000 dollarit. 1998. aastaks oli Zippo Car taas tegevuses ja sõitis mööda riiki ringi. Zippo Car osaleb nüüd paraadidel, ettevõtete sponsoreeritud üritustel ja messidel.


Faktid:

  • “Uus” Zippo Auto tarniti 10. mail 1998 ja debüteeris 16. juulil toimunud Zippo/Case International Swap Meet’il.
  • Autol oli 1996. aastal ostmise ajal ligikaudu 180 000 miili kapoti all.
  • Juhte on Zippo autol olnud 11.
  • Zippo auto on külastanud mitmeid kuulsaid vaatamisväärsusi, sealhulgas: Mount Rushmore, St. Louis Arch, Alamo, Grand Canyon, Hover Dam, Las Vegas Strip, Niagara Falls, Hollywood Sign ja Bourbon Street New Orleansis.

Zippo auto omadused:

  • 17-tolline tulekivi ratas
  • 1,5m  x 1,6m kohandatud terasest kabiin
  • Elektrilised aknad
  • 250 hobujõuline, 350 kuupmeetri suurune Chevrolet väike V8 mootor
  • 12-voldine elektrisüsteem
  • 24 karaadiga kullatud kiri
  • Võtmeta uksed
  • Raske vedrustussüsteem
  • Uuesti kroomitud võre ja kaitserauad
  • Pikkus: 17ft. 11in.
  • Kaal: 4,920 lbs.
  • Kõrgus: 8 ft. | Süütajad avatud: 12 ft.

Zippo Jeep®

2011. aasta augustis Watkins Glen Internationalis toimunud Zippo 200 NASCAR Nationwide Series võistlusel esitletud Zippo Jeep® on maastikuline jõuallikas, mis on valmis viima Zippo seiklusi ka kõige kaugematesse kohtadesse.

Originaalne 2011. aasta Jeep® Wrangler Unlimited® muudeti Los Angeleses, Californias asuva maailmakuulsa West Coast Customs’i meeskonna poolt ülimaks Zippo sõidukiks. Zippo Jeep® loomine oli Discovery Channel’i programmi “Inside West Coast Customs” 2. hooaja 4. episoodi “American Icons” keskmes ja näitas tehtud ekstravagantseid muudatusi, sealhulgas täielikku tõstukikomplekti, kompressori, kohandatud esipõrandat ja grilli, LED-valgustust sõiduki välisküljel ja hiiglaslikku Zippo tuulekindlat süütajat standardse varurattahoidiku asemel.

Zippo Jeep® reisib üle kogu riigi, et reklaamida Zippo toodete valikut eriüritustel ja muusikafestivalidel.

2017. aastal sai Zippo Jeep® lisamuudatusi, sealhulgas kohandatud kujunduse, punased sisetuled, Zippo leegiga tagatulede katted ja varjatud siseprožektorid, mis kiirgavad Zippo logo maapinnale. Tänu nendele kõigile uutele omadustele oli Zippo Jeep® ideaalne koht, kus intervjueerida rokkmuusika suurimaid staare Zippo Encore muusikafestivali programmi raames.

Kui Zippo Jeep® ei ole tuuril, saab seda näha Zippo/Case’i muuseumis Bradfordis, Pennsylvanias.


Faktid:

  • Debüteeris 2011. aastal Watkins Glennis toimunud Zippo 200 võistlusel.
  • Kohandatud kuulsa West Coast Customs® poolt.
  • Tellimusvärv oli kujundatud nii, et see näeks välja nagu harjatud kroom tulemasin.
  • Looming oli “Inside West Coast Customs” 2. hooaja 4. episoodi fookuses.

Zippo Jeep® omadused:

  • 32″ teler tagaosas
  • Vints
  • Diamond audio kõlarid
  • Kohandatud põrandamatid
  • Zippo leegiga kohandatud grilli sissekanne
  • Sisemine ja väline punane tuli
  • Kohandatud KC-tuledega valguspalk
  • Kohandatud LED-tuled tulekahju välimuse simuleerimiseks
  • Hiiglaslik tulemasin tagaküljel
  • Kohandatud tagatulede katted
  • Välised Zippo logoga uste prožektorid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teise Maailmasõja lõpuks oli Zippost saanud rahvuslik aare. Otsides võimalust kapitali kogumiseks pöördusid ameeriklased Zippo poole. Seoses sellega otsustas Zippo asutaja George G. Blaisdell teha valmis Zippo auto, sõiduki, mis oleks koheselt äratuntav ning näeks välja nagu Zippo tulemasin.

Blaisdell nägi vaimusilmas autot, mis pidi välja nägema nagu tulemasin. Ta palkas Pittsburgi disainerid kujundama 1947.aasta autot Chrisler Saratoga, mille küljele kujundati ülisuured üle auto katuse ulatuvad tulemasinad, lisaks veel eemaldatavad neoonleegid. Tulemasinatel olid peal reisi ajaks sulguvad kaaned. Kiri “Zippo” tulemasinate külgedel oli kirjutatud 24-karaadise kullaga. Zippo auto oli täielik hitt, mis osales paraadidel ja erilistel üritustel.

Kahe aasta jooksul peale selle loomist oli Zippo auto läbinud kõik 48 USA osariiki, osaledes igal suuremal paraadil. Kuid märkimisväärsel autol olid ka mõned probleemid. Tulemasinate suur kaal pani auto rehvid suure pinge alla ja need lõhkesid kergesti. Tänu kuulikindlatele ja väga rasketele auto külgedele oli rehvivahetus peaaegu võimatu.

 

Varastel viiekümmnendatel palus Blaisdell viia auto Bradfordi uuendusse. Selle asemel viidi auto hoopis Pittsburgi Fordi esindaja juurde renoveerimisse, mis lõppkokkuvõttes osutus liiga kulukaks. Entusiasm taandus ja  aastaid hiljem, kui Zippo hakkas autot otsima, ei leitud seda enam kusagilt.

Aastal 1996, ostis Zippo ühe teise 1947-nda aasta Chrysler New Yorker Sarato ja alustas otsast peale, tehes uue auto kergema ning kaasaegsema vedrustusega. Uus Zippo auto on sama populaarne kui selle eelkäija ning tiirutab mööda Ameerikat. Kui Zippo auto ei ole ringreisil, on selle koduks Zippo/Case muuseum Bradfordis Pennsylvanias.

Zippo Jeep

Aastal 2011 avaldas Zippo oma uue auto –  Zippo Jeep’i. See tehti avalikuks Zippo 200 NASCAR võidusõidu raames Watkins Glen International võidusõidul. Täielikult eritellimusel tehtud auto on mõeldud kasutamiseks reklaamsõidukina, reklaamides Zippo populaarset Outdoor Utility sarja. Kuna auto avaldati võidusõidurajal, juhatas Zippo Jeep esimest soojendusringi Zippo 200 võidusõidul.

“Me oleksime võinud valida selle projekti jaoks ükskõik millise sõiduki, kuid Jeep oli selleks kõige paremini sobiv auto”, ütles George Duke, Zippo omanik ja juhatuse esimees.

“Jeep ja meie bränd on paljuski sarnased – Ameerikas tehtud, karm, töökindel”. Zippo Jeep’i põhiolemus teeb sellest ideaalse sõiduki reklaamimaks kõike seda suurepärast, mida me teeme oma Outdoor tootesarjaga.

Zippo Jeep’i  tegi eritellimusel West Coast Customs, kõige tunnustatum nimi eritellimusel tehtavate sõidukite maailmas. West Coast Customs tegi märkimisväärseid muudatusi nii sees kui väljas. Erilisemad muudatused sisaldasid kompressorit, eritellimusel tehtud esistanget ja iluvõret, lisaks auto salongi led-valgustus, mis imiteerib Zippo leeki ning ülisuurt Zippo tulemasinat, mis asetseb auto originaal-varuratta kohal. Inside West Coast Customs esitles Zippo autot aastal 2011.