Zippo auto


 

Zippo auto

Zippo tulemasinate leiutaja ja Zippo Manufacturing Company asutaja George G. Blaisdell armastas autosid sama palju kui oma maailmakuulsat tulemasinat. Noorena avaldas Blaisdellile muljet “tootemobiilide” paraad – uskumatud sõidukid, mis sarnanesid toodetele, mida nad esindasid. Pärast Zippo uskumatut edu pärast Teist maailmasõda asus ta looma omaenda “tootemobiili”, mis kujutab endast Zippo ikoonilist tulemasinat.

16. juunil 1947 ostis Zippo 2048 dollari eest 1947. aasta Chrysler Saratoga. Blaisdell kujutas ette autot, mis näeks välja nagu Zippo tulemasin. Ta palkas Gardner Display of Pittsburgh’i, et kujundada sõiduk, 1947. aasta Chrysler Saratoga, mille katusejoonest kõrgemale ulatuksid tulemasinad koos eemaldatavate neoonleekidega. Süütajate kaaned klappisid sõidu ajaks kinni. Sõna Zippo oli küljele maalitud 24-kraadise kullaga. Sõiduki ümberkujundamine kaheks kõrguvaks tulemasinaks maksis kokku 25 000 dollarit. 40ndate lõpus ja 50ndate alguses sõitis Zippo Car läbi kõik 48 külgnevat riiki, osaledes eriüritustel, messidel ja paraadidel. Kahjuks tekkis Zippo Caril sageli rehvide purunemine. Auto saadeti remondiks Pittsburghi, Pennsylvanias asuvasse edasimüüjale, kuid probleemide lahendamise eeldatavate kulude tõttu lükati projekt määramata ajaks edasi. Auto jäi edasimüüja juurde oma saatust ootama.

1970ndate alguses läks härra Blaisdell tagasi Pittsburghi, et auto tagasi saada, kuid avastas, et edasimüüja oli lõpetanud tegevuse. Tänaseni on algse Zippo Car’i saatus mõistatuseks jäänud.

1996. aastal ostis Zippo halli 1947. aasta Chrysler New Yorkeri ja alustas teise Zippo Car’i restaureerimist. Kaheksateist kuud hiljem oli see ülesanne lõpule viidud ja selle hind oli umbes 250 000 dollarit. 1998. aastaks oli Zippo Car taas tegevuses ja sõitis mööda maad ringi. Zippo Car osaleb nüüd paraadidel, ettevõtete sponsoreeritud üritustel, messidel ja paljuski mujal.

Zippo Car jätkab klassikalise sõnumi edastamist stiilist, kvaliteedist ja usaldusväärsusest, reisides samal ajal mööda Ameerika Ühendriike rannikust rannikuni. Kui Zippo Car ei ole teel, võib seda leida Zippo/Case’i muuseumis Bradfordis, Pennsylvanias.


Faktid

  • “Uus” Zippo Auto tarniti 10. mail 1998 ja debüteeris 16. juulil toimunud Zippo/Case International Swap Meet’il.
  • Autol oli 1996. aastal ostmise ajal ligikaudu 180 000 miili kapoti all.
  • Zippo Car’i juhte on olnud 11.
  • Zippo Car on külastanud mitmeid kuulsaid vaatamisväärsusi, sealhulgas: Mount Rushmore, St. Louis Arch, Alamo, Grand Canyon, Hover Dam, Las Vegas Strip, Niagara Falls, Hollywood Sign ja Bourbon Street New Orleansis.

Zippo auto omadused:

  • 17-tolline tulekivi ratas
  • 5 jalga x 6 jalga kohandatud terasest kabiin
  • Elektrilised aknad
  • 250 hobujõuline, 350 kuupmeetri suurune Chevrolet väike V8 mootor
  • 12-voldine elektrisüsteem
  • 24 karaadiga kullatud kiri
  • Võtmeta uksed
  • Raske vedrustussüsteem
  • Uuesti kroomitud võre ja kaitserauad
  • Pikkus: 17ft. 11in.
  • Kaal: 4,920 lbs.
  • Kõrgus: 8 ft. | Süütajad avatud: 12 ft.